mickycromsigt.reismee.nl

Tweede deel Oostkust Australië

Hi!

Na meer dan 6 maanden toch maar mijn lange broek onderuit mijn backpack vandaan gehaald. Inmiddels zit ik in Perth (west Australië). Hier is het ongeveer 18 tot 20 graden Celsius. De reis langs de oostkust van Australië heb ik afgerond. Het was een mooi avontuur geweest.

Helaas heb ik de drie weken dat ik in Brisbane ben geweest niet veel kunnen werken. Uiteindelijk was drie weken in Brisbane toch wel heel lang als je weinig werk hebt. Ik ben in de eerste week naar de Australian Zoo geweest. Dat was heel leuk maar uiteindelijk is het toch leuker om de Kangaroo’s en Koala’s in het wild te zien. Daarnaast heb ik voornamelijk de lagoon in Brisbane bezocht aangezien er geen stranden zijn in Brisbane.

Na Brisbane heb ik de Greyhound bus genomen naar Rainbow Beach. Hier heb ik één nachtje geslapen om vervolgens Fraser Island te bezoeken. Dit is het grootste zandeiland ter wereld. Hier heb een drie dagen en twee nachten met een heel leuk groepje rond gereden in een 4WD. Het eerste wat mij opviel was dat er ontzettend mooie grote standen waren op het eiland maar niemand lag te zonnen op het stand. Er rijden constant auto’s over het eiland dus achteraf is het ontzettend gevaarlijk om daar te gaan liggen. Ook moesten we uitkijken voor dingo’s op het eiland. Dit zijn gevaarlijke wilde honden. Uiteindelijk had ik er maar eentje gezien. Dit was niet gevaarlijk omdat hij alleen was en wij met een hele groep. Wanneer jij alleen bent en zij met een hele groep loop je het risico dat ze je gaan aanvallen. Elke avond hadden we onze eigen maaltijd moeten bereiden in ons groepje van acht op de camping waar we sliepen. Heel gezellig om dat met z’n allen te doen en met z’n allen te eten bij het kampvuur maar erg smakelijk waren de maaltijden niet… En na het warme eten ons natuurlijk bezatten met GOON!! Dat hoort er ook wel weer bij als je in Australië bent. In Fraser Island heb ik twee nachten in een tent geslapen zonder luchtbed of matje. Echt heel slecht geslapen want het was in de nacht ook ontzettend koud. Maar het was het helemaal waard met de mooie meren, stranden en de natuurgebieden op Fraser Island.

Vervolgens op naar Airlie Beach om naar Whitsundays te gaan. Dit is een onderdeel van The Great Barrier Reef. Na één nachtje geslapen te hebben in Airlie Beach ben ik naar de verzamelplaats gegaan waar onze zeilboot voor de komende twee nachten en dagen op ons stond te wachten. Geweldige dagen gehad daar. Tot zover het leukste wat ik heb meegemaakt in Australië. Dag 1 zijn we gaan varen en hebben we gesnorkeld in The Great Barrier Reef. Geweldig mooi die koraalriffen, vissen en schildpadden. Ik had telkens de neiging te glimlachen omdat ik het zo ontzettend mooi vond maar dat ging een beetje lastig met die snorkel in je mond. In de avond werd er heerlijk voor ons gekookt. Daarna zijn we natuurlijk weer aan de goon gegaan. Volgende dag gevaren, white heaven beach bezocht en gesnorkeld op weer een adembenemende plaats. Toen het donker werd, werd het anker uitgegooid en hebben we na het diner spelletjes gedaan, veel gelachen en laat naar bed gegaan (echter niet naar bed gegaan want we hadden op het dek geslapen). Heerlijk in de buitenlucht.

Na Whitsundays ben ik naar Magnetic Island geweest. Dit is een klein eiland (populatie 2500) waar je via Townsville met de Ferry naar toe kan. Het eiland was helemaal in de middle of nowhere. Vier dagen geen bereik gehad met mijn telefoon (wat ook wel eens heerlijk is). Het hostel bestond uit kleine bungalowtjes een grote bar en een gezamenlijke ruimte. Dit hostel ligt 20 meter van het strand af. Tijdens de vier dagen dat ik daar verbleef was er een fullmoon party. Veel alcohol, goede muziek en een gezellige sfeer. Verder niet veel gedaan die vier dagen als alleen maar gefeest en aan het zwembad/stand gelegen (ohja… en nog een mooie wandeling over het eiland gemaakt, zie foto’s).

Vervolgens op naar mijn laatste bestemming in de oostkust: Cairns. Hier ben ik twee weken gebleven. Leuk plaatsje maar echt een feestbestemming. Naast het hostel is een grote bar gevestigd waar elke avond wel wat te doen is. Heel erg warm is het in Cairns. Elke dag rond de 30 graden en ik zat nog niet eens in het zomerseizoen daar. Airconditioning deed het heel goed in onze slaapkamer want elke nacht had ik een dikke trui en lange trainingsbroek aan moeten doen omdat het anders te koud was.
In Cairns heb ik een dag de Uncle Brian’s Tour gedaan. Dit is een tour waarbij je in een klein busje de mooie natuurgebieden van Cairns gaat bezoeken. Die dag heb ik mooie watervallen gezien, in een vulkanische meer gezwommen en door regenwouden gewandeld. Helaas geen dikke slangen of grote spinnen gezien maar als ik mijn reisleider moest geloven zaten er wel heel veel van die vieze beesten daar.
Ook ben ik met een hele gave catamaran over The Great Barrier Reef gevaren en weer gesnorkeld om de mooie koraalriffen te zien en tussen de mooie vissen te zwemmen. Leuke dag gehad met heerlijk eten.

Zondag 24 mei heb ik het vliegtuig naar Perth genomen. Ik ben echt heel enthousiast over deze stad. Voor zaterdag heb ik een negen dagen tour geboekt naar Broome. Ik ben echt heel benieuwd naar de westkust van Australië en heb er heel veel zin in. Naar Broome neem ik het vliegtuig naar Darwin.

Jullie horen snel weer van me!

Groetjes Micky

Reacties

Reacties

Ingrid

Hee Micky,

Wat een top verhalen zeg! Volgens mij vermaak jij je prima en verlang je nog niet naar huis. Ik ben stiekem heel blij als je weer thuis bent. Hier kunnen we verder feesten. Maar geniet nog van deze leuke tijd, want wie weet is het voorbij!

XxX

Vera

Heerlijke verhalen om te lezen Mick ^^ kan niet wachten om nog meer van die verhalen te horen onder het genot van een kopje thee en een rijke fotoserie!
En volgens mij komt het goed uit dat we nog even doorfeesten als je terug bent of niet? Sorry geen goon daar.. misschien in de slijterij:p

Meid, nog een maandje dan ben je terug! Nog heeeel veel plezier gewenst en tot snel!
Dikke knuf, Vera

Thea

Wat een verhaal weer mooi om te lezen dat je t zo goed maakt en veel ziet van het land.Mooie foto's. Geniet nog maar voor je t weet is je tijd daar op ;-)

Groetjes Thea

marion

Hey Mick,
Wat een mooie tijd. Ik begin steeds meer te twijfelen of je het thuis nog ooit leuk gaan vinden? Geniet nog maar, want nu is het echt bijna voorbij.
Heb je nog geen aboriginal gevonden? (je hoeft hem niet mee naar huis te nemen)
xxx mama

Papa

Poe hè wat een verhalen, ik ben stik jaloers als ik ze lees, maar het is je gegund, geniet er van tot en met de laatste dag, kom je wel alsjeblieft terug ik mis je.
Nou meisje nog veel plezier en fantastische ervaringen, onthoud ze en vertel ze ons wanneer we je weer zien en kunnen aanraken.

Else

Wat een super verhaal weer Micky, wat een geweldige dingen maak je mee!! Wat een jaloezie hier haha, maar lekker van genieten nog!! & dan als je ooit geacclimatiseerd bent, een speciaal biertje (of wijntje) op het terras hier :)
ENJOY! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active