mickycromsigt.reismee.nl

Begin van mijn reis door Australië

Hi!!

Vandaag weer een nieuw verhaal van mijn reisavontuur. Deze keer is het een echt reisverslag want ik ben inmiddels aan het reizen door Australië!! Na meer dan drie maanden in Sydney te hebben gezeten, heb ik Sydney toch echt moeten vertalen. Na mijn Engelse talencursus ben ik vijf weken gaan werken in RGIS. Het was af en toe heel erg saai maar ach... het verdient hier echt heerlijk in Australië dus ik wist waar ik het voor deed.
In de laatste weken van Sydney heb ik niet bijzonder veel gedaan omdat ik voornamelijk wilde sparen voor wat extra centjes voor mijn trip. Wel ben ik nog naar Jevis Bay geweest. Dat ligt ten zuiden van Sydney. Daar is het witste strand ter wereld! Daarnaast heb ik nog de bekende Bondi – Coogee walk gedaan (zie foto’s). Ten slotte nog Mardi Gras gevierd in Sydney. Dit is een gay and lesbian event met een enorm grote gayparade in de avond.

Sydney verlaten was moeilijker dan ik had gedacht. Ik had inmiddels een aantal mensen daar goed leren kennen die ik in één keer allemaal gedag moest zeggen.

17 maart kwam ik met de Greyhound bus aan in Yamba (met de bus is dit 10 uur rijden richting het noorden). Dit is een super leuk klein surfersdorpje. Natuurlijk ook weer een dagje lekker gesurft daar. Daarnaast een tour gehad waarbij we langs alle beaches van Yamba hebben gereden, slangen hebben gespot en cliff-jumping hebben gedaan.Zaterdagavond lekker wezen stappen in een pub in Yamba (overigens de enige pub daar).

Vervolgens ben ik zondag 22 maart vertrokken naar Byron Bay. Dit is een klein hippie stadje met veel backpackers en leuke winkeltjes met armbandjes, enkelbandjes, kleren, tassen etc. Ontzettend mooie stranden daar en de sfeer die daar hangt is heel erg laid-back. Daar houd ik wel van!
Vlakbij Byron Bay ligt het plaatsje Nimbin (zoek maar op op wikipedia). Door buitenlanders wordt het gezien als een soort van Amsterdam maar dan heeeeeeeel klein en in het midden van de natuur. Op 26 maart had ik een tour geboekt naar Nimbin en een prachtig mooi natuurgebied met een lekkere lunch bbq als afsluiting.
Op 27 maart ben ik gaan zee kajakken. Ik heb dolfijnen van heel dichtbij gezien!!

Daarna ben ik 29 maart met de Greyhound bus vertrokken naar the Gold Coast (surfers paradise). Naam is niet helemaal meer van toepassing omdat er bijna geen surfers meer te zien zijn. The Gold Coast is een heel snel groeide moderne stad. Veel hotels, hostels, toeristen en backpackers. Erg commercieel en toeristisch, een groot verschil met Byron Bay en Yamba. Het heeft me wat tijd gekost me hier thuis te voelen.

5 april ben ik met de Greyhound bus van the Gold Coast naar Brisbane vertrokken. Hier blijf ik 3 weken omdat ik hier nog wat probeer te werken. Vandaag ben ik even de stad gaan verkennen. Brisbane is een stuk kleiner dan Sydney maar in het eerste opzicht toch ook heel leuk!

Mijn verdere reis (na Brisbane) gaat er als volgt uitzien:
Op 25 april vertrek ik met de Greyhound bus naar Rainbow Beach om daar Fraser Island te bezichtigen. Daarna reis ik door naar Airlie Beach om de Whitsundays te ontdekken. Vervolgens door naar Magic Island, dan door naar Cairns waar ik waarschijnlijk nog twee weken verblijf. Dan heb ik zowat heel de East Coast van Australië gezien!!
Op 24 mei heb ik een vlucht geboekt naar Perth (west Australië) om vervolgens de West Coast van Australië te bezichtigen. Dan reis ik helemaal door naar Darwin (noord Australië). Het einde van mijn reis ben ik in de Out back! Dan reis ik naar Alice Springs. Ik heb dus nog een mooie weg te gaan!!

Ik laat snel weer van me horen!!

Groetjes Micky

Reacties

Reacties

marion

straks hebben we een hippie terug. Nou die zijn ook leuk!
Je hebt al veel ervaring op gedaan Micky. Blijf er vooral van genieten, want je bent zo weer thuis en dan is alles weer een sleur.....als je wil!
xxx mama

Berrie

Erg fijn weer van je horen wat je allemaal meemaakt, de foto's zijn erg mooi dus het moet in werkelijkheid nog mooier zijn.
Telkens zie ik zonneschijn dus het weer is ook aangenaam.
En wij maar wachten op de eerste warme dag, geniet er van.

Marion van Brussel

Fijn om weer wat van je te horen , Loes heeft ook de westkust bezocht dus ik herken de namen. Super dat je ook naar de oostkust gaat ,geniet !

Christel

Hoi Micky, ik ben superblij weer wat van je te horen en te zien! Je hebt al een lekker kleurtje gekregen, maar dat kan ook niet anders met al die beaches!! Het valt me op dat het overal zo superschoon en rustig is. En zo weids, hier zit alles zo op elkaar gepropt.
Wij hebben net bij jullie mam de Paasbrunch gehad, ook gezellig! Nou nog heel veel plezier en zorg maar dat je zoveel mogelijk gezien hebt ( als je het tenminste nog kunt betalen???) Groetjes en liefs van de Kluijtjes

Thea

Hoi Micky,
Leuk om weer een reisverslag van je te lezen. En wat een mooie stranden om jaloers van te worden na de regen en harde wind die wijhier de laatste dagen hebben gehad. Geniet maar lekker en wij wachten gewoon weer op een nieuw verslag van uit Australië

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active