mickycromsigt.reismee.nl

Vierde reisverslag Australië

Hoi!!

Ik moet jullie nodig even bijpraten van afgelopen weken hier in Australië. Veel meegemaakt en dus veel te vertellen!

De laatste update van mijn reisblog was nét voor kerst. Ik heb voor de eerste keer kerst niet in Nederland gevierd. Raar om dat hier te vieren met 30 graden. Het kerstgevoel was er voor mij totaal niet moet ik eerlijk bekennen. Op kerstavond ben ik met Julia naar de rooms-katholieke kerk geweest. Het komt wel een beetje overeen met kerstavond in de kerk in Nederland. Dezelfde liederen worden gezongen (alleen dan in Engels natuurlijk) en de communie wordt op dezelfde manier gedaan. Toch zijn er wel wat verschillen. Ik merkte al snel in de kerk dat de viering erg gericht is op kinderen. Er wordt gedanst door kinderen en alle kinderen zijn verkleed als Maria, Josef, schaapjes, engeltjes etc. Ze mogen allemaal vooraan zitten en er wordt door de pastor veel aandacht aan de kinderen besteed.
Na de kerk heb ik kerstdiner gegeten bij de familie van Julia. Kerstdiner was erg lekker maar toch is het in Nederland lekkerder:p Het is een soort van koude schotel met brood en een heel raar (=niet lekker) nagerecht. Daarnaast worden hier met kerst veel cadeaus uitgewisseld. De familie had ook aan mij gedacht. Heel lief!! Ik heb een strandhanddoek en een t-shirt van Bondi Beach en andere kleine souvenirtjes gekregen. Na het kerstdiner ben ik met studenten van de ELC op stap geweest in de stad. Eerste kerstdag ben ik lekker lui geweest en naar het strand gegaan. ’s Avonds heb ik wat gegeten met klasgenoten.
Tweede kerstdag bestaat hier niet. De dag na eerste kerstdag is boxingday. VERSCHRIKKELIJK!! Boxingday betekend dat alle winkels open zijn en er fixe kortingen worden gegeven na de kerstdagen op zowat alles. Ik had samen met een klasgenoot bedacht een nieuwe outfit te gaan scoren. Na één uur was ik het al bui. Mega druk is het! Je moet een half uur wachten voordat je überhaupt de winkel in kan. Daarna nog passen en afrekenen waar ook een hele lange rij staat. Na een uur zijn we maar naar het stand gegaan.

Ook oud en nieuw heb ik voor het eerst niet in Nederland gevierd. We wisten dat het heel druk zou worden overal in de stad dus we besloten vroeg te vertrekken om een goed uitzicht te hebben op het vuurwerk op de Harbour Brige. Dit is gelukt maar we hebben er ook wel 15 (!) uur op zitten wachten (voor 15 minuten vuurwerk). Het vuurwerk was trouwens wel echt geweldig.

Vier dagen later was mijn verhuizing van Julia naar het studentenhuis in Kingsford. De dag daarvoor had Julia haar familie uitgenodigd en heeft ze een ‘pavlova’ gemaakt. Dit is een typisch Australisch overheerlijk dessert met vers fruit, slagroom, gebakdeeg met marshmallow vulling. Dit als ‘farewell’ voor mij!
Kingsford is een wijk met veel studenten (voornamelijk Aziaten). In deze wijk zit namelijk de universiteit van New South Wales. Ik woonde samen met 6 (!) Brazillianen en één Duitser. Ik deelde mijn kamer met een Braziliaans meisje. Brazilianen zijn hele gezellige mensen en erg relaxed! Het enige nadeel is dat er wel ontzettend veel Portugees werd gepraat en daar versta ik echt geen woord van.

Daarnaast heb ik afgelopen vrijdag mijn cursus op de ELC afgerond. Raar gevoel dat ik deze week niet meer naar school ga en mijn vrienden daar een stuk minder ga zien. Ik heb inmiddels een baantje dus ik blijf nog wel in Sydney zodat ik mijn vrienden toch regelmatig kan zien. Vorige vrijdag heb ik mijn eerste werkdag op RGIS gehad. Dit is een stocktaker’s company. RGIS zit blijkbaar ook in Nederland. De job houdt in dat ik door heel Sydney reis om winkelvoorraden te tellen met behulp van een handscanner. Het is een simpel bijbaantje maar het verdient wel lekker! Hopelijk kan ik na de cursus op school veel werken om lekker wat centen te verdienen voor mijn reis door Australië.

In het weekend van 23, 24 en 25 januari ben ik op surfweekend geweest. Het was een GEWELDIG weekend. Wat gaaf om met andere studenten, backpackers en locals te surfen (ook al kon ik er in het begin helemaal niks van). We verbleven in een soort van camping vlakbij het 7 Miles Beach. We sliepen met 7 personen op een hele kleine kamer. Vrijdagavond kwamen we aan en zaterdagochtend hadden we onze eerste surf les. Na het lunchen hadden we onze tweede surf les en ’s avonds hadden we een barbecue met aansluitend een feestavond met veel alcohol en een hele slechte pub in the middle of knowhere. Gelukkig waren we met een hele leuke groep daar en hadden we zelf ons feestje gebouwd daar. Zondagochtend was onze derde surf les. Ik had ontzettende spierpijn van de dag daarvoor maar als je eenmaal in het water bent voel je er weinig van. Na de surf les hadden we een heerlijke lunch en moesten we onze spullen pakken om weer naar huis te gaan. De terugweg was een hel. Het was buiten 35 graden, we zaten in een bus met meer dan 80 mensen en de airconditioning was kapot. Mijn t-shirt was helemaal nat op mijn rug toen ik de bus uitstapte. Maar dit was het helemaal waard. Ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad!!

Vorige week zaterdag ben ik naar de Hunter Valley geweest met drie vrienden van mij. Dit is een van de meest bekende wijnstreek van de wereld. Meer dan 35% van alle wijn verkrijgbaar over heel de wereld wordt daar geproduceerd. We konden meer dan 30 verschillende soorten wijn proeven. Heerlijk!! Het weer was goed en de omgeving is adembenemend. De natuur is heel mooi daar. Ook hadden we die dag een kaas-, chocolade- en vodka proeverij in de Hunter Valley.
Op het einde van de dag moesten we weer terug naar huis met een busje. Één van mijn vrienden had die avond haar vlucht terug naar Nederland. Vier uur voor het vlucht zouden we aankomen in het centrum van Sydney zodat ze ruim op tijd op airport kon zijn. Wat denk je: bus kapot midden in een afgelegen plek 2,5 uur van Sydney af. We hebben lang moeten wachten op een vervangende bus waardoor ze haar vlucht naar Amsterdam had gemist! Ik vond het echt heel vervelend voor haar. Gelukkig kon ze de vlucht overboeken naar de dag erna.

Vandaag ga ik naar mijn nieuwe studentenhuis. Dit is een studentenhuis midden in het centrum van Sydney vlakbij het centraal station. Ik verblijf hier 4-6 weken om wat te kunnen werken en centen te verdienen. Daarna gaat mijn grote reisavontuur beginnen!!

Tot de volgende keer!

Groetjes Micky

Reacties

Reacties

Yvon Peters

Hey Micky,

Beetje laat maar toch nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoop dat je een leuke dag gehad hebt? Helemaal leuk om je verhalen te lezen van wat je allemaal mee maakt en alle mooie plekken die je ziet. Het lezen wordt straks alleen nog maar leuker als je aan je 'echte' avontuur gaat beginnen.. Geniet ervan!!

Groeten,
Yvon

marion

Nou ja....Dan gaat mijn grote reisavontuur beginnen....
Alsof het niets is, wat je al hebt gedaan! Eigenlijk toch wel mooi dat je net deze tijd van het jaar daar bent. Ik hoop dat je flink wat geld verdient, dan kan het avontuur weer verder gaan. XXX mama

Thea

Wat leuk om je verhaal te lezen. Je hebt al veel gezien en beleefd. Fijn om te horen dat er toch el veel dingen leuker en lekkerder zijn in Nederland ;-) Werk en verdien maar veel geld om t volgende avontuur te starten. Ondertussen zullen wij hier t carnaval draaiende houden. Groetjes van de Kesseltjes

Marion van Brussel

Meisje , geniet van alles , reizen is super ! Zelf ga ik met Loes ( in maart) 3 weken rondtrekken in Thailand , heb er zin in !!! Groetjes !

Else

Micky! Wat heb je het heerlijk daar! Ooh dat surfen, wat jaloers ben ik op je ...echt leuk dat je het ook zo gaaf vond! :) Het studentenhuis waar je nu zit ziet er helemaal prima uit, nu even flink cashen en dan lekker rondtrekken. Al een idee of je dit alleen of met al bekenden gaat doen?
Haha een wijnproeverij met 30 soorten wijn klinkt ook zeker niet verkeerd ;) Good job dat je je cursus afgesloten hebt, succes met werken nu de komende weken en ik kijk al weer uit naar je volgende blog!
Enjoy the good life! :D
X

Christel

He he eindelijk een verhaal op de blog!!! Daar zit ik al zo lang op te wachten! ik ben zo benieuwd iedere keer, maar gelukkig kunnen we tussendoor wat appen en weet ik dat het goed met je gaat. Klinkt allemaal geweldig goed en geniet er nog heel veel van. Ik ga de komende week Rooi onveilig maken als "piraat", dus dat komt goed. Veel plezier nog en groetjes van de Kluijtjes!

Margreet

Hey micky, fijn om weer iets van je te horen, vet hoor al die belevenissen!!! Ik vind het zo knap van je wat je allemaal doet! Geniet ervan meid!!! Groetjes van ons????????????

Karin Burg

Hoi Micky,
Wat leuk om je zo te volgen! Zoiets maak je natuurlijk nooit meer mee he. Geweldig!

Geniet ervan.
X Karin

Papa

Zo Micky weer een spannend en leuk verhaal, het blijft maar duren je belevenissen, veel plezier en prachtige avonturen gewenst en blijf ons op de hoogte houden, En natuurlijk wens ik dat je veel dollars verdient met je simpele werk, de dollars die je daar verdient kan heel gemakkelijk ook weer daar uitgeven.

Rian Cromsigt

Superleuk om weer iets van jou te horen. Je maakt zo te lezen en te zien leuke dingen mee. Geniet ervan. En by the way het weer ziet er daar tig keer beter uit als hier. Oh ja en ook nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, van de Cromsigten uit Schijndel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active