mickycromsigt.reismee.nl

De vijfde week in Australië is aangebroken

Hallo iedereen,

Mijn vijfde week in Australië is aangebroken. Bij deze weer een aantal verhalen over dingen die ik heb gemaakt de afgelopen tijd in Sydney om jullie op de hoogte te houden!!

Op de ELC gaat het goed. Ik heb inmiddels veel medestudenten leren kennen waar ik na school regelmatig een drankje mee ga doen of in het weekend activiteiten mee ga ondernemen. De studenten komen echt overal vandaan: Brazilië, België, Colombia, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, China, Japan etc. Wel leuk om zo van alle culturen hun gewoontes en tradities aan te horen.

Zaterdag 6 december ben ik naar de Googee Family Fun Day geweest. Googee Beach is een strand vlakbij mijn Julia. Julia organiseerde deze dag. Er was van alles te doen. Er was live music van verschillende kleine bandjes, een markt met souvenirs en kleding en verschillende tentjes waar je lekker eten kon kopen. Dit allemaal om geld in te zamelen voor een kinderziekenhuis hier in Sydney.

Zondag 7 december ben ik wezen snorkelen in Shelly Beach. Dit is een klein strand wat tegen Manly Beach aanligt waar ik al eerder ben geweest. Shelly Beach is een hele mooie locatie om te snorkelen. Je hebt er mooie koraalriffen en hele bijzondere vissen.

Na een week hard leren op de ELC ben ik zaterdag 13 december wezen Skydiven in the North Coast!!! Dat was zoooooooo ontzettend gaaf. Een onvergetelijke dag!! Ik ben samen met een medestudent de uitdaging aangegaan. Ik was ontzettend nerveus voor het springen maar tijdens de sprong was het zo enorm gaaf!! Vooral de vrije val was kikken. Na een paar seconden vielen we in een grote wolk. Dat was echt ijskoud. Na de wolk was het uitzicht zo mooi! Dit ga ik nooit vergeten. Echter moet ik wel eerlijk bekennen dat dit voor mij de eerste, maar ook de laatste keer is geweest. Het laatste deel van de val heb ik veel last van mijn oren gehad. Dit tot drie dagen na de sprong. Het is allemaal wel weer goed. Het was het ook zeker waard, maar daardoor zou ik niet snel nog een keertje gaan.
’s Avonds die dag werd er door de school een Full Moon Party georganiseerd. Voor de échte Full Moon Party hadden we een kroegentocht. Erg leuk om op die manier de mensen van school weer beter te leren kennen.

Waarschijnlijk heeft iedereen in Nederland wel iets meegekregen van de gijzeling hier in Sydney vorige week. Die dag was een gewone lesdag voor mij op ELC. Rond half 12 wilde veel studenten naar buiten voor het kopen van een lunch of het eten van zijn/haar lunch buiten school. Bij de hoofdingang van de school werden we tegen gehouden door de receptioniste van school. Ze zei: “Jullie mogen nu niet naar buiten. Er is iets gaande in Sydney, we weten niet precies wat maar voor jullie eigen veiligheid MOETEN jullie binnen blijven.” Een vaag verhaal was dit. Al snel kwamen we erachter, via internet op onze telefoon, dat er een gijzeling was in een café vlakbij school. Doordat er heel veel studenten geen lunch hadden heeft de school sandwiches voor ons gemaakt. We moesten tot laat in het gebouw in school blijven. Later die dag zeiden ze dat ze ons niet langer konden verplichten om op school te blijven. We moesten tekenen voordat we het schoolgebouw uit gingen. Verder heb ik niet veel meegekregen van de gijzeling. Wel ontzettend erg dat er zoiets is gebeurt waarbij doden zijn gevallen!

Elke week wordt er vanuit de ELC een activiteit georganiseerd. Vorige week was dit het bezoeken van de Sky tower in Sydney. Dit is het hoogste punt van Sydney waar je 360 graden uitzicht hebt over de stad. Prachtig om te zien. Sydney is onvoorstelbaar groot.

Afgelopen weekend ben ik in de Blue Mountains geweest. Dit is een prachtig mooi natuur gebied. Het was één dag van 7,5 uur lopen in de Blue Mountains waarbij je constant trap op trap af moest. Erg zwaar maar het uitzicht op de natuur was op sommige punten adembenemend (zie foto’s reisblog). De Blue Mountains zijn zo groot dat je onmogelijk alles in een dag kan zien. Daarom ga ik waarschijnlijk nog wel een keertje terug!!

Ik ben net kerstinkopen wezen doen. Ik heb een aantal cadeautjes gekocht voor Julia en haar familie waar ik morgen (kerstavond) ga eten. Eten en drinken is duur in Australië, dat weet ik inmiddels wel maar dat de bloemen en planten ook zo duur waren!! Jeejtje!
Ik ben heel benieuwd hoe zij hier de kerst vieren in Australië. Het zal wel raar zijn nu ik zie dat het eerste kerstdag waarschijnlijk 31 graden wordt, terwijl ik rond de 0 graden ben gewend om kerst te vieren in Nederland.

Ik wens iedereen bij deze een leuke kerst toe en veel geluk in 2015, geniet van de jaarwisseling!!

Tot snel!

Groetjes Micky

PS. Inmiddels weet ik ook hoe kangaroo en krokodillen vlees smaakt :p. Best lekker! Binnenkort ga ik eens slangenvlees proberen hier in Australië!

Reacties

Reacties

marion

Waaaauw. Geniet er maar van meidje. Ons lekker mee laten genieten met je blog!

Margreet

Fijn dat het zo goed gaat, wat maak je veel mee micky!!! Geniet van alles en we wensen je hele fijne kerst in de zon en een fijne jaarwisseling!!!!! Succes met alles en veel groetjes uit een stormachtig rooi met 13 graden haha

Christel

O wat fijn om die mooie foto's en verslagen te lezen! Zo te zien heb je het goed naar je zin. Ik vond die vent ook wel iets hebben die met jou aan die parachute hing!!! Ha,ha!!
Hier is iedereen druk aan het boodschappen doen voor Kerst.
Leuk dat de familie van Julia jou ook opneemt in het Kerstgebeuren. Hier mis je denk ik niet veel afgezien van ons gebruikelijke etentje. Maar wij missen jou natuurlijk wel.
Maar lekker genietenen van alles. Hele fijne Kerstdagen en tot de volgende keer.
Groetjes van de Kluijtjes

Marion van Brussel

Hoi , wat een mooie tijd heb je daar , als je maar niet besmet raakt met het reisvirus !!
Fijne feestdagen en een super 2015 !

Berrie

Poe hè wat een verhalen en foto's, en wat ziet het er gezellig uit met al die medestudenten overal vandaan.
Kom je nog wel terug............, fijne Kerst en veel nepsneeuw, warme ijstaart, gevulde slangenrug, en alles wat Kerst daar speciaal maakt.

Ingrid

Ooh Micky,
Je maakt me zo jaloers met al je verhalen. Allemaal zo mooie dingen die je gedaan hebt. Geniet er maar van want voordat je het weet ben je weer terug!
Ps. we moeten echt snel skypen :D
XX

Erna

Waaauw micky wat klinkt alles top! Ben ook enorm jaloers, al weet ik niet of ik je dat skydiven na zou doen;)
Hopelijk heb je een leuke kerst (gehad). Ik ga nu even genieten van je foto's!

Inge

Lieve Micky,

Wat ontzettend leuk om te zien had je allemaal hebt gedaan en gezien! Zo te zien heb je het daar reuze naar je zin:P Wat gaaf dat je bent gaan skydiven, wat ben je toch een stoere meid! Ik weet niet of ik dat ook gedurfd had hahah En wat een lekker vlees heb je daar al gegeten haha, gastsie!!

Ik vind het wel een heel raar idee dat die gijzeling met dodelijke afloop bij jou om de hoek heeft plaatsgevonden. Bij ons was het groot nieuws, maar natuurlijk ver weg! Heb je daar nog last van gehad?

Wanneer zullen we weer gaan skypen, wil je graag spreken en zien:P

Liefs Inge

Rian en Henri

Goh Micky, je hebt al leuke en spannende dingen meegemaakt. Geniet er zoveel mogelijk van. Een hele goeie jaarwiseling daar down under. We blijven jou volgen

Thea

Wat een verhalen leuk om te lezen.
Succes met slang proeven.
Fijne jaarwisseling en een gezond en avontuurlijk 2015

Else

Ooh super wat je allemaal meemaakt Micky!! Echt heel erg gaaf, ziet er wel echt mooi uit ook allemaal! En wauw, skydiven ..gave ervaring lijkt me dat! Lekker blijven genieten daar met iedereen :D en alvast een vet nieuwjaarsfeestje toegewenst, want daar zullen vast mooie feestjes gegeven worden ;)

Eline

Leuk dat je zoveel mee maakt daar. Op die gijzeling na dan. Lijkt me super leuk om te doen allemaal.
Geniet ook maar van het weer daar. Je hebt de eerste sneeuwbui inmiddels gemist.
Alvast heeel veel plezier met de jaarwisseling! Maak er een groot feest van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active