mickycromsigt.reismee.nl

ELC, gastgezin, weekend

Hallo lieve mensen,

Mijn eerste week op de ELC (English Language Company) en mijn eerste week in mijn gastgezin zit erop. Er zijn inmiddels een hoop dingen gebeurt sinds mijn laatste verhaal op mijn reisblog.

De eerste dagen in het hostel waren leuk alhoewel ik die dagen heel moe was van de jetlag. Ik heb inmiddels mijn oriëntatie dag gehad op de Work and Travel Company. Tijdens die dag heb ik veel informatie gekregen over werken en reizen in Australië. Ik ben nu aan het zoeken voor een leuk bijbaantje voor in het weekend naast mijn school.
Zaterdag voordat ik vertrok naar mijn gastgezin ben ik naar Manly Beach geweest. Dit is een geweldig mooi strand waar je met de Ferry vanaf het Opera House kunt komen. Er waren veel surfers die dag. Super mooi om te zien, witte stranden en schoon blauw zeewater.

Vorige week zondag kwam ik aan bij mijn gastgezin. Mijn gastgezin bestaat uit één vrouw, Julia. Ze woont in een knus, schoon, klein huisje vlakbij Bronte Beach. Dit is een prachtig stand en ligt naast het bekende Bondi Beach.Julia is heel aardig en kan super goed koken.

Afgelopen maandag was mijn eerste dag op de ELC. Het eerste uur hadden we een placementtest en daarna een rondleiding door de school. Na de middag was mijn eerste les in een klas vergelijkbaar met mijn niveau. Je merkt meteen dat je ontzettend veel en snel leert als je constant bezig bent met de Engelse taal. Aan de andere kant waren sommige dagen van de afgelopen week heel zwaar omdat ik dagen maak van 9 tot 4 waarbij ik alleen maar bezig ben met de Engelse taal.
Bijna elke Australiër gaat tijdens de middagpauze uit lunchen. Een broodtrommel bestaat hier niet volgens mij. Dus ik ben deze week ook elke dag gaan lunchen in het centrum met medestudenten. Enige nadeel is dat het toch best duur is om elke dag te gaan lunchen dus vanaf volgende week misschien toch maar af en toe een eigen lunchpakketje meenemen.

Elke donderdagavond eet Julia met haar familie in een restaurant vlakbij haar huis. Ik heb dus donderdag ook meteen kennis gemaakt met de familie van Julia. Ze zijn heel aardig maar het Australisch Engels is toch best pittig als je net van school af komt. We zaten in een BYO (Bring Your Own) restaurant waar je pizza en pasta kon bestellen. BYO betekend dat je zelf je wijn en bier mee mag nemen en je alleen een paar dollar moet betalen voor eventuele afwaskosten. Heel grappig... In Nederland wordt dat gezien als onbeschoft als je je eigen wijn mee neemt en opdrinkt in een restaurant.

Vrijdagavond ben ik na school naar Luna Park geweest. Dat is een klein pretpark midden in het centrum van Sydney. In Luna Park is een grote club waar regelmatig een DJ hele gave plaatjes draait dus natuurlijk zijn we daar naar toe gegaan. Geweldig, het stappen in Australië alleen jammer dat je ongeveer 5 euro per wijntje kwijt bent.

Zaterdag ben ik naar Bronte Beach geweest. Bronte Beach is op 15 minuten loopafstand van mijn gastgezin. Het was ongeveer 30 graden zonder ook maar éénwolkje aan de lucht. De golven waren ontzettend hoog dus het was redelijk gevaarlijk. Toen ik na het zwemmen terug wilde naar de handdoeken werd ik door een golf enorm hard met de voorkant van hoofd volop het zand ingeduwd. Dat was minder

Vandaag ben ik samen met studenten van de ELC naar Featherdale geweest. Dit is een dierenpark waar ik voor het eerst in mijn leven kangaroo’s en koala's heb gezien! Daarnaast waren er ook veel soorten vogels, slangen en krokodillen te bezichtigen. Maar wat een luie beesten allemaal zeg! De koala's zitten sowieso heel de dag te slapen en de kangaroo’s zitten op een hele aparte manier constant voor zich uit te staren.

Morgen wordt het begin van mijn tweede week op de ELC dus moet weer op tijd naar mijn bedje om fit te zijn.

Voor de meeste van jullie, fijne zondag. Ik ga slapen!!

Jullie zien snel weer verhalen, foto's etc. van me verschijnen!

Gr. Micky

Reacties

Reacties

marion

Fijn dat je een goede start hebt gemaakt. Op de foto`s verwachtte ik heel veel mensen omdat het een grote stad is. Maar het is best rustig.... En probeer ABN ik bedoel ABE te spreken en niet meteen plat Australisch. Poeh poeh.

Sandra Willems

Geniet ervan Micky.

Judith

Klinkt goed Mick! Hier is het 25 graden minder.. Succes met Engels en heel veel plezier!

Addy

Hey Micky, leuk te zien hoe sommige dingen daar helemaal anders gaan. Geniet van het lekkere weer en succes met de rest. Groeten aan Skippy. Jou gisteren gemist op mijn feestje.Bedankt voor je sms op mijn verjaardag. Je was zeker de eerste om 05.45.Tijdsverschil, weet je nog. Gr.

Marion van Brussel

Fijn dat het leren snel gaat , en inderdaad moet je maar aan GOON , gaan !

Berrie

Zo Micky je bent al ver ingeburgerd nu al een baantje aan het zoeken voor in het weekend, en al de dingen die je onderneemt, blijft er dan ook tijd over om te slapen? Verschillende kennissen hebben al gevraagd hoe het met je gaat, dan vertel ik trots die Micky red het wel, veel plezier en de groeten aan Julia.

Christel

O wat een heerlijk zandstrand zeg. ik denk dat het best fijn is om even op je laptopje Nederlands te kunnen schrijven! Ik geloof dat het doorvermoeiend is om de hele dag engels te spreken. Jammer dat die
kangoeroes en koala's zo saai zijn. ik vind het heel fijn om te horen dat het zo goed met je gaat.
Veel plezier nog

Koen

Wauw, wat leuk geschreven! Erg gaaf, ben jaloers hoor! Fijn dat je je aardig aan het inburgeren bent en de geniet-stand te pakken hebt! Have fun, relax and enjoy (Jaja, kan ook beetje Engels, haha)!!

Thea

He Micky mooi verhaal fijn om nu naar t strand te kunnen terwijl t hier best wel fris is. Groetjes

Kim

Hallo Micky,
Wat leuk dat je me uitgenodigd hebt om je verhalen te volgen! Erg leuk om over je eerste week te lezen. Een goed begin zo te lezen.

Ik ben er trouwens voor dat we ook zo'n BYO-restaurant in Nederland krijgen!

Groeten Kim

Micky

Dat zou chill zijn he!!

Inge

Hey Micky,

Wat superleuk om je verhalen te lezen en foto's te zien! Wat een luie beesten zeg die koala's en kangaroo's!!

Het lijkt me wel fijn dat je gastgezin maar uit 1 lieve dame bestaat en niet dat je in een druk gezin met kinderen terecht bent gekomen, dan kan je daar een beetje tot rust komen na je lange schooldagen. Wat kookt Julia zoal voor lekkere maaltijden? En wat is eigenlijk typisch Australisch eten en drinken?

Dat BYO- restaurant klinkt wel erg leuk, ik stem ook voor dat we dat in Nederland krijgen!
Ben je trouwens al lekker bruin geworden van de vele zon? Vandaag is het echt heel koud, dus wees maar blij dat je dat mist :P:P

Wel vervelend dat je gevallen was door de harde, hoge golven, pas maar op de volgende keer in de zee, ook met de sterke onderstroom, kan nogal gevaarlijk zijn.

Veel plezier en succes meis! Ik kijk uit naar je volgende reisverslag!

Liefs Inge!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active